اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نظرسنجی| گانتز و نتانیاهو کماکان در بن‌بست تشکیل کابینه

پیمایش افکارسنجی جدیدی که در فلسطین اشغالی انجام شده نشان می‌دهد ائتلاف‌های راست و چپ به مرکزیت دو حزب لیکود و آبی‌وسفید همچنان در بن‌بست تشکیل کابینه قرار دارند.

نظرسنجی| گانتز و نتانیاهو کماکان در بن‌بست تشکیل کابینه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در فاصله پنج روز مانده به برگزاری سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی یک سال اخیر، نظرسنجی جدید نشان می‌دهد «بنی گانتز» و «بنیامین نتانیاهو» به عنوان کسانی که پیشتر مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی بودند اما ناکام ماندند، باز هم در بن‌بست سیاسی خواهند بود.

این نظرسنجی که توسط وبسایت عبری‌زبان «والانیوز» انجام شده، نشان می‌دهد در صورتی که همین امروز انتخابات برگزار شود، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو و حزب آبی‌وسفید به ریاست گانتز با ۳۴ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) با یکدیگر برابر خواهند بود.

بر این اساس، رتبه‌های بعدی تعداد کرسی‌های احزاب بر اساس این نظرسنجی به حزب لیست مشترک اعراب با سیزده کرسی، ائتلاف «کارگر- گِرشر – مرتص» با 9 کرسی،  حزب «شاس»‌ و حزب «اتحاد یهودیت توراتی» هر کدام با هشت کرسی، حزب «اسرائیل بیتُنا» و ائتلاف «یَمینا» هر کدام با هفت کرسی اختصاص دارد.

طبق این نظرسنجی  ائتلاف چپ‌گرای حزب آبی‌وسفید می‌تواند به ۵۷ کرسی و ائتلاف راست‌گرای حزب لیکود حائز ۵۶ کرسی خواهد شد. بدین ترتیب باز هم هیچکدام از احزاب یا ائتلاف‌های رژیم صهیونیستی حائز اکثریت پارلمان (۶۱ کرسی) برای تشکیل کابینه نخواهد شد و بن‌بست سیاسی در این رژیم ادامه خواهد یافت.

سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی یک سال جاری نیز در تاریخ دوم مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد.

پیش از این نظرسنجی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان داده بود ائتلاف گانتز در حال افزایش فاصله با ائتلاف نتانیاهو است. (جزئیات بیشتر)

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول